Homage to the Buddha, the Blessed One, the Worthy One, the Fully Enlightened One!
ဗုဒၶဓမၼျဖင့္ သင္၏ ဘ၀ကို ျမင့္ေစေလာ့
June 27, 2009, Saturday
1) Warso Ceremony and Ordination Ceremony
(၀ါဆိုသကၤန္းကပ္လွဴပြဲ ႏွင့္ ရွင္ျပဳရဟန္းခံပြဲ)
September 19, 2009, Saturday Evening
2) Thitin Kyut Ceremony
(သီတင္းကြ်တ္ဆီမီးပူေဇာ္ပြဲ)
October 31, 2009, Saturday
3) Kahtein Ceremony
(ကထိန္သကၤန္းကပ္လွဴပြဲ)
ထုိၾကက္မငယ္၏ ဥခြံမွေပါက္ဖြားလာေသာ သတၱ၀ါေလးသည္ အသံျပဳေသာအခါ ၾကက္သံလည္း မၿပီ၊ က်ီးသံ လည္းမက် ကျပားသံထြက္၍ေနေလသတက္။ မိခင္ျဖစ္သူ ၾကက္မ၏ အသံကုိျမည္ၾကည့္ေသာ္ “ေအာကလိအာ”ဟုထြက္ေလ၏။ ဖခင္ျဖစ္သူ၏ က်ီး၏အသံကဲ့သုိ႔ ျမည္ျပန္ေသာ္ “အာကလိေအာက္”ဟူ၍မည္ေလသတဲ့။
စာေရးသူတုိ႔နိဳင္ငံသည္ ဗုဒၶဘာသာကုိအမ်ားဆုံး ကုိးကြယ္ေသာနိဳင္ငံျဖစ္သည္။ စာေရးသူတုိ႔ လူမ်ဳိးသည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ျမန္မာလူမ်ဳိးျဖစ္သည္။ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႕ ေသာအေလ့အထ အမူအက်င့္တုိ႔ကုိ ထုိဗုဒၶဘာသာမွ မကုန္နိဳင္ မခန္းနိဳင္ရရွိထားေပ သည္။ ဤအခ်က္ကုိ “ေအာက္ကလိအာ၊ အာကလိေအာက္”လူတန္းစာ းတုိ႔သေဘာ ေပါက္ နားလည္ရန္လုိအပ္ေပသည္။
လူတုိ႔စိတ္သည္ မေကာင္းေသာ အာရုံတုိ႔၌ အေလ့အလာၿမဲ၏။ အစြဲျပင္းထန္၏။ အတင္း အေလ်ာ့ႏွစ္မ်ဳိးတြင္ အေလ်ာ့ဘက္တြင္ အေလးကဲတက္ၾက၏။ ေကာင္းေသာ အေလ့အထတုိ႔ကုိမူ မယူခ်င္ဘဲ မ်က္ႏွာလႊဲတက္ ၾကသည္။ ဥပမာအားျဖင့္ ေဆးလိပ္ ႀကိဳက္ေသာ ေခ်ာင္းဆုိးပန္နာ (တီဘီ) ေ၀ဒနာရွင္တဦးအား ေဆးလိပ္ျဖတ္ ရန္ေျပာလွ်င္ အလြယ္တကူျဖစ္မည္မဟုတ္ေခ်။
ေခါင္းအုံးရင္အပ္၍ ဖင္ေထာင္ေနေအာင္ ေခ်ာင္းဆုိးအေမာဆုိ႔ခံေနသူေတြ ဒုႏွင့္ေဒးရွိ ေပမည္။ အရက္ေသစာ ေသာက္စားသူအား မေသာက္ရန္ေဖ်ာင္းဖ် ေျပာေဟာလွ်င္ ေျပာသူသာ အရႈးျဖစ္ေလမည္။ အရက္ေလး တျမျမျဖင့္ ဤအရက္ေသာက္ျခင္းေၾကာင့္ မည္သုိ႔မည္ပုံ တျခားေကာင္းမြန္ေၾကာင္း က်န္းမာေရးႏွင့္ညီညြတ္ ေၾကာင္းအရက္ ေဒသနာကုိ သူကျပန္၍ တြင္တြင္ေဟာခ်ိမ့္မည္။ အရက္ေသာက္လြန္း၍ အသဲကြ်မ္းကာ သက္ဆုိး မရွည္သူ၊ ဦးေႏွာက္ပ်က္သြားသူ၊ လက္ေျခေတြတုန္ခ်ိလ်က္ မည္သည့္အလုပ္ မွ်မလုပ္နိဳင္-မလုပ္ခ်င္သူ လူ႔ အညႊန္႔တုံးတုိ႔ကုိ ျမင္ေတြ႕ေနရေသာ္လည္း အရက္ ေသာက္သူ ဦးေရကား ေလ်ာ့ပါးမသြားေခ်။
“ဤအရည္ေသာက္တတ္မွ လူေတာ၀င္ဆန္႔သည္။ ဤအရည္ျဖင့္ ဧည့္၀တ္ျပဳမွ လူႀကီး လူေကာင္းပီသ သည္” ဟူေသာအယူအဆသည္ ယေန႔ေခတ္လူႀကီးလူေကာင္းတုိ႔၌ စြဲၿမဲ ေနသမွ် ဤသုိ႔ပင္ျဖစ္ျဖစ္ရ ေပမည္။
ဘိန္းသည္ဆုိး၀ါးသကဲ့သုိ႔ အရက္ေသစာသည္လည္း လူတုိ႔၏ဦးေႏွာက္ႏွင့္ ႏွလုံးသား ကုိလည္းေကာင္း၊ ျမန္မာ့ စာရိတၱမ႑ိဳင္ႀကီးကုိလည္းေကာင္း လႈိက္၍စားေနသည့္ “ဆုိး၀ါးေသာေလာက္ေကာင္” အျဖစ္ျမင္ၾကပါလွ်င္ မည္မွ် အဖုိးတန္ေလမည္နည္း။
ဤေနရာတြင္ လူငယ္ကာတြန္းေရးဆရာမင္းထြတ္၏ စာေလးကုိေဖၚျပလုိသည္။ သူသည္ဘာေၾကာင့္ေသရ သည္ဟု တရားခံညႊန္ျပထားေသာ စာဆုိလွ်င္လည္း မွားမည္ မထင္ေပ။ မေသမီ ၁၅-ရက္ခန္႔က သူသည္ ေအာက္ပါစာေလးကုိ ေရးသားခဲ့သည္ဆုိ၏။
သက္ဆုိရာသုိ႔….ကြ်န္ေတာ္သည္ လြန္ခဲ့ေသာ ၁၃-ႏွစ္မွမွစ၍ အရက္ေသာက္ခဲ့သည္မွာ ယေန႔တုိင္ျဖစ္ပါ သည္။ ယခုကြ်န္ေတာ္ ေသြးအန္၍ ေသမည္ထင္သည္။ ကြ်န္ေတာ္ ေသ လွ်င္ ကြ်န္ေတာ္၏ ရုပ္ခႏၶာကုိ ေဆးဘက္သုေတသနျပဳရန္ လႊဲအပ္လွဴဒါန္းပါသည္။ မင္းထြတ္(အေၾကာင္းေဖၚျပန္ရန္မလုိပါ)
စာေရးသူ၏ ဦးႀကီးေတာ္တဦးကား ေရာဂါအသဲ့အသန္ျဖစ္ေနခ်ိန္မွာပင္ ထန္ရည္ေလး တခြက္ကုိ သနားဘြယ္ရာ ေတာင္းရွာေလသည္။ ဤထန္ေရေလးတခြက္ ၀င္သြားေတာ့ မွပင္အေသေျဖာင့္သြားရွာသည္ကုိ ကုိယ္ေတြ႕ ႀကဳံရဘူးသည္။
ရာဇ၀င္၌ တရုတ္ေျပးမင္းသည္ ဟင္းခြက္ေပါင္း (၃၀၀)ျဖင့္တည္ေလ့ရွိသည္ဆုိ၏။ ရႈံး၍ ထြက္ေျပးရစဥ္ ဟင္းခြက္ေပါင္း (၁၅၀)မွ်ျဖင့္ ျပင္ဆင္ဆက္သရာ “ငါ့ကံႏွယ္ဆုိးလုိက္ ေလျခင္း” ဟုဟင္းခြက္နည္း၍ ၀မ္းနည္း ပန္းနဲမ်က္ရည္က်ရွာသတဲ့။
ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္က နႏၵမည္ေသာ ႏြားသတ္သမားသည္ အၿမဲတမ္းရက္စက္ ၾကမ္းၾကဳတ္ေသာ အလုပ္ ကုိလုပ္လ်က္ရွိ၏။ အသားဟင္းမပါလွ်င္လည္း ထမင္းမ်ဳိမက် ဟုဆုိ၏။ တခါေသာ္ ထမင္းပြဲတြင္ အသားဟင္း မပါသျဖင့္ အရွင္လတ္လတ္ႏြားလွ်ာကုိ ဓားျဖင့္လွီး၍ ဖုတ္ကင္စားေလသည္။
ေရွးကဘုရင္ႀကီးတပါးသည္ အရက္ေသစာကုိလည္း ေသာက္စား၏။ အမဲဟင္းလ်ာကုိ လည္းႀကိဳက္ႏွစ္သက္၏။ တေန႔ေသာ္ သားေတာ္ေလးအား ယုယုယယပုိက္ေထြးေနစဥ္ ပြဲေတာ္ဆက္သေလရာ အမဲဟင္းလ်ာ မပါသျဖင့္ အလြန္စိတ္ဆုိးလွေသာေၾကာင့္ မူးမူးရႈးရႈးႏွင့္ သားငယ္၏လည္မ်ဳိကုိ ညွစ္ခ်ဳိး၍ အသားဟင္းအျမန္ခ်က္ ေစေၾကာင္း ဇာတ္ေတာ္၌ဖတ္ရႈရေပသည္။
ဤျဖစ္ရပ္ေလးမ်ားကုိ ေဖၚျပေနျခင္းမွာ မေကာင္းသည့္အရာ၌ စြဲလမ္းၾကပုံ ေပၚလြင္ေစ ခ်င္၍ျဖစ္ပါသည္။ “အသားဟင္းမပါလွ်င္ မစားနိဳင္” ဟူေသာအစြဲေၾကာင့္ အရွင္လတ္လတ္ ႏြားလွ်ာကုိလွီးျဖတ္ျခင္း၊ သားအရင္း ကုိပင္ ရက္စက္စြာသတ္ရက္ျခင္းတုိ႔သည္ အဘယ္မွ်ဆုိးရြားပါသနည္း။
မေကာင္းသည့္ အာရုံတုိ႔၌ ဤကဲ့သုိ႔အစြဲအလမ္းထားပါလွ်င္ လူမဆန္ေသာ ရက္စက္ ၾကမ္းၾကဳတ္မႈမ်ဳိးကုိပင္ လုပ္မိတတ္ေၾကာင္း သတိမူရန္ ျဖစ္ေပသည္။ ဘုရား၀တ္တက္ အသင္း၊ ဓမၼစၾကာအသင္းစေသာ ဘာသာေရးအသင္းအဖြဲ႔မ်ားသည္ ၎၊ စာဖတ္သင္း စေသာ လူမႈေရးအသင္းအဖြဲ႔မ်ားသည္၎၊ ခပ္ေဖ်ာက္ေဖ်ာက္ေပၚလာ တတ္၏။ ဤအဖြဲ႕အစည္းမ်ားသည္ လူတုိ႔၏ စိတ္ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ့မႈ၊ အသိဥာဏ္ပြင့္လင္း မႈကုိ ေပးစြမ္းနိဳင္သည့္အျပင္ စည္းလုံးညီညြတ္ေသာ အသြင္ကုိ ေဆာင္သျဖင့္ မ်ားစြာႀကိဳဆ ိုထုိက္ေပသည္။
သုိ႔ေသာ္ ဤအဖြဲ႕အစည္းမ်ဳိးတြင္ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္လုိျခင္း အားေပးလုိျခင္း ဆႏၵျပင္းျပ စြာမရွိၾကေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ မၾကာမီ ဇီ၀ိန္ခ်ဳပ္၍ ယင္းအဖြဲ႕အစည္းမ်ား တိမ္ျမဳပ္ပ်က္စီး ရေလသည္။
ေရသဘင္စေသာ အေပ်ာ္အပါးအသင္း၌ကား ေငြကုန္လူပမ္းျဖစ္ရေသာ္လည္း ႀကိဳးႀကိဳး ပမ္းပမ္း အားက်တတ္ ၾကသည္။ ဤသုိ႔ျဖစ္ရသည္မွာ ေကာင္းျမတ္ေသာ အေလ့အထ ကုိ မ်က္ႏွာလႊဲတတ္ေသာ လူသားတုိ႔၏ သဘာ၀ ေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္။
ဤေကာင္းျမတ္ေသာ အေလ့အထတုိ႔ကုိ မ်က္ႏွာလႊဲတတ္ကာ တေျဖးေျဖး ေက်ာခုိင္း လာလွ်င္လည္း ၾကည့္ေလ ေ၀းကြာ နားပမာကဲ့သုိ႔ ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာ မဂၤလာတုိ႕မွ ေ၀း ကြာ၍သာ လာရေပလိမ့္မည္။
“စကားသင္စ ကေလးငယ္မ်ားသည္ မည္သည့္စကားလုံးမ်ားကုိုိ အျမန္ဆုံးတတ္လြယ္ ပါသနည္း” ဟုေမးလွ်င္ “ဆဲေရးတုိင္းထြာေသာ စကားလုံးမ်ားကုိ အျမန္ဆုံးတတ္လြယ္ ပါသည္” ဟုေျဖရေပလိမ့္မည္။
ေက်ာင္းသားေလးမ်ား၏ ေလာကကုိ ၾကည္လွ်င္လည္း ႏွစ္ထပ္ကြမ္း သုံးထပ္ကြမ္း လူရည္ခြ်န္မ်ားကုိ အားက် လိမ့္မည္ဟု ထင္ပါသလား။ ဤသို႔ထင္လွ်င္ အမွတ္ျပည့္ရ လမ့္မည္ဟု မထင္ေခ်။ အမ်ားအားျဖင့္ ရြံ႕ရွာဖြယ္ရာ ပ,ေလးလုံး (ပုံပ်က္ပန္းပ်က္)၊ အမႈ အက်င့္ (လမ္းသရဲ အမႈအက်င့္)တုိ႔ကုိသာ အားက်တတ္ၾကေလသည္။
ဤအမႈအက်င့္မ်ဳိးသည္ ေတာမီးပမာ အလြန္လည္း ကူးစက္ျပန္႔ပြားလြယ္၏။ အာရွ တုတ္ေကြးကဲ့သုိ႔ တမုဟုတ္ ခ်င္းက်ယ္ပြားတတ္သည္။ ဤသုိ႔ျဖစ္ရသည္မွာ မေကာင္း ေသာအတုကုိ အတုခုိးလြယ္ေသာ လူသားတုိ႔၏ သဘာ၀ေၾကာင့္ပင္ျဖစ္ေလသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ျမတ္ဗုဒၶက လူသားတုိ႔အား ဤသုိ႔မွတ္ခ်က္ခ်ခဲ့သည္။
“လူသားသည္ ဥာဏ္မ်က္စိ တိမ္သလာဖုံး၍ မုိက္လုံးပြင့္လွ၏။ အနည္းငယ္သာ ဥာဏ္မ်က္စိအလင္းျဖင့္ ေဖာက္ထြင္းသိျမင္၏” (ဓမၼပဒ)
လူတုိ႔၏အျပဳအမူကုိျမင္ရလွ်င္ ေမ်ာက္တုိ႔သည္ အတုလုိက္၍ လုပ္တတ္ၾက၏. သုိ႔ရာ တြင္သူတုိ႔၌ ဆုံးျဖတ္စီစစ္ တတ္ေသာ ကုိယ္ပုိင္ဥာဏ္ႏွင့္ ဦးေႏွာက္မရွိေခ်။ အလားတူ စြာကုိယ္ပုိင္ဥာဏ္ျဖင့္ ဆစ္ပုိင္းေ၀ဘန္တတ္ေသာ အသိဥာဏ္မရွိသူတုိ႔သည္ ေတာ္-မေတာ္ သင့္-မသင့္ ဥာဏ္ျဖင့္မခ်င့္ခ်ိန္ၾကေတာ့ပဲ မေကာင္းေသာ အေလ့ အထတုိ႔ကုိ အရမ္းပင္ ျမင္ႀကိဳက္လက္ခံျပဳမႈတတ္ၾကေလသည္။
အစြဲသည္ စြဲမိလွ်င္ အခြ်တ္ခက္လွ၏။ ဗုဒၶသည္ အတၱစြဲျပင္းထန္လွေသာ လူသားတုိ႔၏ အစြဲကုိ ေခြ်ခြ်တ္ရန္ မနားမေနတရားေဟာေတာ္မူခဲ့၏။ အစြဲမကြ်တ္သျဖင့္ သံသရာမွ မလြတ္ေျမာက္သူတုိ႔ မ်ားစြာက်န္ရစ္ခဲ့ေလ၏။ ကြ်န္ဳပ္တုိ႔သည္ ေကာင္းေသာအေလ့ အထ၌သာစြဲၿမဲမိေစရန္ “ေကာင္းတု”ကုိသာ ယူရေပမည္။
နိဳင္ငံအတြက္၎၊ အမ်ဳိးဘာသာ သာသနာအတြက္၎ တာ၀န္ေက်ေသာ သားေကာင္း ရတနာမ်ားျဖစ္ရန္ ဆႏၵ ျပင္းျပစြာျဖင့္ စြဲၿမဲႀကိဳးစားရမည္မွာ ကြ်န္ဳပ္တုိ႔တာ၀န္သာျဖစ္ေခ် သည့္တမုံ႔။
စစ္ကုိင္းမင္းရွိန္၂၆-၉-၆၉(ဓမၼဗ်ဴဟာမဂၢဇင္း- အတြဲ-၈၊ အမွတ္-၅)
In light of the ongoing Freedom From Religion Foundation case, I found this news item interesting.
Linda Moulin 15.07.2009 16:55
Tribune de Geneve
In advance of their annual Leading Figure award to a religious figure who has done the most to advance the cause of humanism and peace, the Geneva-based International Coalition for the Advancement of Religious and Spirituality (ICARUS) has chosen to bestow a special award this year on the Buddhist Community. "We typically prefer an under-the-radar approach for the organization, as we try to embody the spirit of modesty found in the greatest traditions," said ICARUS director Hans Groehlichen in a phone conference Monday. "But with organized religion increasingly used as a tool to separate and inflame rather than bring together, we felt we had to take the unusual step of creating a "Best Religion in the World" award and making a bit of a stir, to inspire other religious leaders to see what is possible when you practice compassion."
Groehlichen said the award was voted on by an international roundtable of more than 200 religious leaders from every part of the spiritual spectrum. "It was interesting to note that once we supplied the criteria, many religious leaders voted for Buddhism rather than their own religion," said Groehlichen. "Buddhists actually make up a tiny minority of our membership, so it was fascinating but quite exciting that they won."
Criteria included factors such as promoting personal and community peace, increasing compassion and a sense of connection, and encouraging preservation of the natural environment. Groehlichen continued "The biggest factor for us is that ICARUS was founded by spiritual and religious people to bring the concepts of non-violence to prominence in society. One of the key questions in our voting process was which religion actually practices non-violence."
When presenting the information to the voting members, ICARUS researched each of the 38 religions on the ballot extensively, offering background, philosophy, and the religions role in government and warfare. Jonna Hult, Director of Research for ICARUS said "It wasn't a surprise to me that Buddhism won Best Religion in the World, because we could find literally not one single instance of a war fought in the name of Buddhism, in contrast to every other religion that seems to keep a gun in the closet just in case God makes a mistake. We were hard pressed to even find a Buddhist that had ever been in an army. These people practice what they preach to an extent we simply could not document with any other spiritual tradition."
At least one Catholic priest spoke out on behalf of Buddhism. Father Ted O'Shaughnessy said from Belfast, "As much as I love the Catholic Church, it has always bothered me to no end that we preach love in our scripture yet then claim to know God's will when it comes to killing other humans. For that reason, I did have to cast my vote for the Buddhists." And Muslim Cleric Tal Bin Wassad agreed from
Groehlichen said that the plan was for the award to Buddhism for "Best Religion in the World" to be given to leaders from the various lineages in the Buddhist community. However, there was one snag. "Basically we can't find anyone to give it to," said Groehlichen in a followup call late Tuesday. "All the Buddhists we call keep saying they don't want the award." Groehlichen explained the strange behavior, saying "Basically they are all saying they are a philosophical tradition, not a religion. But that doesn't change the fact that with this award we acknowledge their philosophy of personal responsibility and personal transformation to be the best in the world and the most important for the challenges facing every individual and all living beings in the coming centuries."
When asked why the Burmese Buddhist community refused the award, Buddhist monk Bhante Ghurata Hanta said from
http://picasaweb.google.com/dhammaviman/Actions#
Buddha's Words For the month of April, 2009 ဧျပီလအတြက္ ဗုဒၶ၏ တရားမ်ား ေကာင္းက်ိဳးလုိလားကာ အျပစ္ကို ေထာက္ျပလ်က္ ဆုံးမတတ္ေသာ ပညာရိွကို ေျမမွာျမွဳပ္ထားေသာ ေရႊအိုးကို ညြန္ျပသူကဲ့သို သေဘာထားကာ ဆည္းကပ္ရမည္။ ထိုပညာရိွမ်ိဳးကို ဆည္းကပ္သူမွာ တိုးတက္စရာသာရွိ၏၊ ဆုတ္ယုတ္ဘို ့မရိွေပ။
ပညာရွိတို ့အျမင္မ်ား
တခ်ိဳ ့လူေတြဟာ လူ ့ေနရာသာသြင္းထားရေပမဲ့ လူေနရာကို မေနသင့္တဲ့လူေတြလို ့ ဘဲျမင္တယ္။
ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြ ေအာင္ျမင္ဘို ့ဆိုရင္ ေလာကုတၲရာအယူအဆနဲ ့ကေတာ့ ျပႆနာ နဲ ့ ဒုကၡေတြကို သည္းခံလိုက္။ ေလာကီအေနနဲ ့ကေတာ့ ျပႆနာ နဲ ့ဒုကၡေတြကို တုန္ ့ျပန္လိုက္။
Interessante.
ReplyDelete